43 datasets gevonden

  • Gehoor gehoord

    Uit onderzoek van KPN (2002) is gebleken dat de telefonische bereikbaarheid van de dienst SOZAWE verbeterd kon worden. In februari 2003 is binnen de dienst een callcentre gestart. Op werkdagen kunnen klanten (en intermediairs) tussen 9.00 uur en 13.00 uur vragen stellen, of doorverbonden worden met hun contactpersoon van de dienst Sozawe. Met het callcentre wil de dienst een aantal doelstellingen…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Digitale dienstverlening gemeenten nog weinig volwassen

    Ernst & Young EDP Audit heeft in de periode van april tot en met 5 mei 2006 een benchmark onderzoek uitgevoerd gericht op digitale dienstverlening. In het benchmark onderzoek zijn de digitale loketten van alle 458 Nederlandse gemeenten met elkaar vergeleken. Hierbij is aan de hand van een aantal onderzoeksvragen per gemeente bepaald hoe volwassen de digitale dienstverlening gericht op de burger is…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Digitale dienstverlening aan ondernemers Groningen, 2017

    Dit rapport gaat over de digitale dienstverlening aan ondernemers. In het regeerakkoord is als belangrijke doelstelling opgenomen dat de dienstverlening door de overheid beter moet. Bedrijven en burgers kunnen uiterlijk in 2017 zaken die ze met de overheid doen, zoals het aanvragen van een vergunning, digitaal afhandelen. Voor burgers en bedrijven staan nu verschillende kanalen open om met de over…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Digitale dienstverlening aan inwoners van de gemeente Groningen, 2017

    Dit rapport gaat over de digitale dienstverlening aan burgers. In het regeerakkoord is als belangrijke doelstelling opgenomen dat de dienstverlening door de overheid beter moet. Bedrijven en burgers kunnen uiterlijk in 2017 zaken die ze met de overheid doen, zoals het aanvragen van een vergunning, digitaal afhandelen. Voor burgers en bedrijven staan nu verschillende kanalen open om met de overheid…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Enquête Leefbaarheid en Veiligheid

    Elke twee jaar wordt in de gemeente Groningen de enquete Leefbaarheid en Veiligheid afgenomen. Aan inwoners van de gemeente worden me een gestandaardiseerde lijst vragen gesteld over de beleving van de leefbaarheid en veiligheid in de eigen woonomgeving. Een van de doelstellingen van beleid is het verbeteren van de leefbaarheid en veiligheid in probleemgebieden van grote steden. Het monitoren van…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Klanttevredenheidsonderzoek website www.gemeente.groningen.nl

    Maart 2012 is een enquête gehouden onder (potentiële) gebruikers van de website van de gemeente Groningen. Dit om de nieuwe site, die oktober 2010 is vernieuwd om de bruikbaarheid en de herkenbaarheid van de site te verhogen, te evalueren. In de enquête is gevraagd de website als totaal en de digitale aanvraag te waarderen. Daarnaast is de mening over een aantal stellingen over de site en de zoekm…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Resultaten klanttevredenheidsonderzoeken publiekszaken

    Bezoekers van de loketten bij de gemeentelijke diensten DIA, SOZAWE en RO/EZ zijn geënquêteerd over de dienstverlening bij het loket. Dit Klanttevredenheidsonderzoek is onderdeel van de de Benchmark Publiekszaken. Deze benchmark vergelijkt jaarlijks de prestaties van gemeenten op het gebied van publieke dienstverlening aan de hand van kengetallen. De deelnemende gemeenten krijgen zo inzicht waarme…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Kanskaart van Nederland

    De SEV heeft samen met Atlas voor Gemeenten en het Sociaal Cultureel Planbureau de ‘Kanskaart van Nederland’ ontwikkeld. Deze identificeert voor het eerst welke wijken het minst gunstig scoren op een set objectieve verloederingsindicatoren, in steden zowel als op het platteland. De eerste stap naar een meer gerichte aanpak. Aan de hand van voorbeeldwijken wordt gedemonstreerd hoe diagnose en thera…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Jongerenwerk 2010

    Onderzoek jongerenwerk De rekenkamercommissie heeft zich in dit onderzoek gericht op de doeltreffendheid van het jongerenwerk. Daarvoor is gekeken naar het verband tussen wat de raad qua beleid op dit gebied is vastgesteld en hoe er in de praktijk vorm en inhoud aan wordt gegeven. Verder komt uit het onderzoek naar voren dat de diensten bij de gemeente Groningen die te maken hebben met het jongere…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Jaarboek Grote Stedenbeleid 2004

    De 2e periode van het Grotestedenbeleid (2000-2004) is afgelopen. Aan de hand van indicatoren wordt in dit Jaarboek een overzicht gegeven van de ontwikkelingen in deze periode. Daarnaast wordt de voortgang op het behalen van de doelstellingen in kaart gebracht: – terugdringen van (structurele) werkloosheid en bevordering van arbeidsplaatsen; – versterken van de economische concurrentiepositie; – v…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen