20 datasets gevonden

  • Parkeergarage Groninger Forum

    De gemeente Groningen wil een mix van culturele en commerciële functies toevoegen aan de Grote Markt om op deze manier het gebied aantrekkelijker te maken. Een onderdeel van het plan vormt het naar voren verplaatsen van de oostwand van de markt, zodat het oorspronkelijke karakter van de markt weer wordt hersteld. De huidige bovengrondse parkeergarage Naberpassage zal gesloopt worden om ruimte te c…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Het fietsbeleid van de Europese toppers: langdurig en integraal

    In de eerste versie van deze Fietsberaad-publicatie, uit april 2006, is een aantal verhalen samengebracht over het verkeersbeleid van een aantal Europese steden met een relatief hoog fietsgebruik, zich uitstrekkend over een langere periode.

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Klanttevredenheidsonderzoek Leerlingenvervoer

    Het leerlingenvervoer in de stad gaat goed. Dat blijkt uit een tevredenheidsonderzoek onder ouders, kinderen, scholen en vervoerbedrijf Connexxion. De gemeente is snel en klantvriendelijk en het vervoer van de kinderen is accuraat en goed. Een knelpunt is de wisseling van chauffeurs. Het belangrijkste uitgangspunt bij het leerlingenvervoer is een vaste chauffeur langsdezelfde route met vaste haal-…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Intra-Party Democracy in Groningen Early in the 1970s

    The city of Groningen introduced the traffic circulation plan (Verkeerscirculatieplan, VCP) in 1977. While this plan has created a pedestrian-friendly inner city, it has been severely criticised because of the lack of public participation in the planning process. However, if we define representative democracy as, neither responsive nor participatory, but responsible governance, more public partici…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Haalbaarheidsonderzoek Watertaxi Groningen

    In dit haalbaarheidsonderzoek naar een watertaxi in Groningen wordt – in opdracht van de Gemeente Groningen – antwoord gegeven op de centrale vraag: “Is een watertaxi in de stad Groningen en haar directe omgeving haalbaar, kijkend naar verschillende gedefinieerde facetten?”

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Gratis met de bus

    De bekendheid met het weekend waarin gratis met de bus kon worden gereisd was in 2010 met 57 procent beduidend groter dan in 2009. Toen wist 37 procent van de stadjers ervan. Het aantal mensen dat tijdens het weekend met de bus heeft gereisd (12%) is echter niet noemenswaardig anders dan in 2009. Dit blijkt uit een enquête onder de leden van het Stadspanel. In 2010 heeft de gemeente Groningen een…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Verslag P+R locaties auto- en fietstellingen

    De afdeling Parkeren maakt inventarisaties van de bezetting van de Park and Ride (P+R) terreinen in de gemeente, zowel voor gebruik door automobilisten als (brom)fietsers. De tellingen zijn vanaf september 2015 uitgevoerd door de afdeling Onderzoek, Informatie en Statistiek (OIS) van de gemeente Groningen.

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Fietsen in Groningen

    De fiets is het belangrijkste vervoermiddel in gemeente Groningen: ruim 90% van de respondenten is het met deze stelling eens. De fiets wordt het meest gebruikt om boodschappen te doen of te winkelen. Ook wordt de fiets veel gebruikt om naar werk of studie te gaan.

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • De Groninger Fietsenstandaard

    Hoe houden we de binnenstad blijvend aantrekkelijk voor iedereen (inclusief fietsers), zonder van onze huiskamer een fietsenstalling te maken.

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Stal je fiets op z’n Gronings

    De grote aantallen los gestalde fietsen is aanleiding geweest tot het starten van het project stadfietsen. Het project bestaat uit drie fases. De eerste fase is het uitbreiden van fietsenklemmen in de binnenstad op locaties waar momenteel ruimte voor is. De tweede fase is het communiceren vanuit de gemeente richting de stadjers (stadjers zijn inwoners van Groningen) over hun fietsparkeergedrag. De…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen