Filters
8 resultaten gevonden
-
Ruimte voor vernieuwing – Vernieuwing voor ruimte: kadernota cultuur
Uitgangspunten Kadernota Cultuur gemeente Groningen cultuurnotaperiode 2013-2016 De verhoudingen in de cultuursector veranderen in snel tempo. Zonder ingrijpende vernieuwing is het niet mogelijk het hoogwaardige culturele voorzieningenniveau in de stad op peil te houden. Waar moet worden bezuinigd, ontstaat schaarste. Dat dwingt ons ertoe nieuwe wegen te zoeken om onze doelen te bereiken.
- Type
- Dataset
- Beschikbaar sinds
- Bronhouder
- Team OpenData Groningen
-
Creative Entrepreneurs in Groningen
Last decades have shown an increase in creative industries all around the world. More firms and jobs are created in sector which comprises arts, media and entertainment, and creative business services. While this is the trend, it has benefited more larger and cosmopolitan cities like London, Paris or Amsterdam. However, some smaller cities, as e.g. Groningen, have benefited by presence of higher e…
- Type
- Dataset
- Beschikbaar sinds
- Bronhouder
- Team OpenData Groningen
-
Historic Conservation in the Netherlands
My project is an attempt to understand historic conservation practices from a planning standpoint in the Netherlands and particularly the city of Groningen. I focus on policy framework, institutional goals and practices and their consequences on the urban built environment keeping in mind the planning issues of place identity, cultural capital and functional cities. I address the viability and sus…
- Type
- Dataset
- Beschikbaar sinds
- Bronhouder
- Team OpenData Groningen
-
Musicscape Groningen – Live!
Dit boekje gaat over de ‘Musicscape’ van Groningen, over het muzikale landschap waarin Groningers leven anno 2010, en dan vooral over wat daarin door musici ‘live’ wordt uitgevoerd …
- Type
- Dataset
- Beschikbaar sinds
- Bronhouder
- Team OpenData Groningen
-
Glazen Huis (2010) spin-off
Glazen Huis levert Groningen ruim 7,3 miljoen euro op De winkeliers en de horeca in de binnenstad van Groningen hebben dankzij de komst van het Glazen Huis van 3FM Serious Request ruim 7,3 miljoen aan extra inkomsten binnengehaald. Dit is gebleken uit onderzoek van Marketing Groningen i.s.m. Hanze Hogeschool Groningen.
- Type
- Dataset
- Beschikbaar sinds
- Bronhouder
- Team OpenData Groningen
-
Eurosonic Air publieksonderzoek 2014
Op het gratis toegankelijke podium op de Grote Markt presenteert Eurosonic Noorderslag Europees muziektalent aan het publiek. Dit evenement komt in tegenstelling tot eerdere jaren tot stand door samenwerking met gemeente- en provincie Groningen en de Groninger ondernemers. Er is behoefte aan inzicht in het profiel en de motivatie van de bezoekers. Deze kennis kan worden gebruikt voor het ecquirere…
- Type
- Dataset
- Beschikbaar sinds
- Bronhouder
- Team OpenData Groningen
-
Stadjers over buurtaccommodaties
Enquêtes onder het Stadspanel over buurthuizen. Buurtaccommodaties: bekendheid en activiteiten kunnen beter Dit geeft het Stadspanel te kennen in een enquête. Zowel de buurthuizen zelf als de activiteiten die er plaatsvinden verdienen betere bekendheid. Er bestaat behoefte aan andere activiteiten voor kinderen en volwassenen, en voor volwassenen ook in de avonden. De bestaande activiteiten oogst…
- Type
- Dataset
- Beschikbaar sinds
- Bronhouder
- Directie Informatie & Services - Onderzoek, Informatie & Statistiek
-
Wat vinden kijkers en luisteraars van OOG?
OOG (Omroep Organisatie Groningen) is de lokale omroep in de gemeente Groningen. OIS Groningen onderzocht met behulp van het Inwonerspanel Groningen Gehoord de bekendheid en waardering van OOG onder de inwoners van de gemeente Groningen. Het onderzoek is in 2021 gehouden.
- Type
- Dataset
- Beschikbaar sinds
- Bronhouder
- Directie Informatie & Services - Onderzoek, Informatie & Statistiek