214 datasets gevonden

  • Daklozenmonitor Groningen - Vlugschrift

    De monitor maakt het mogelijk om de daklozenpopulatie in de stad en de provincie Groningen langdurig te volgen en om trends te signaleren in de omvang en samenstelling van de groep geregistreerde daklozen. Bij deze presenteren we een vlugschrift over het aantal geregistreerde daklozen en de verschillende voorzieningen die zij gebruiken over de jaren 2003-2016.

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Dak- en thuislozenmonitor Groningen

    De Dak- en thuislozenmonitor Groningen is een instrument dat als doel heeft het marginaliseringproces van dak- en thuislozen in beeld te brengen en sluit daarbij aan op de nota “Onder Dak” (Onder Dak: Regionaal Kompas Groningen, 2008-2012). Enerzijds richt de monitor de aandacht op preventie en nazorg bij dak- en thuisloosheid, anderzijds op de omvang en de kenmerken van de populatie dak- en thuis…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Afvalinzameling Groningen en Ten Boer

    De gemeente Groningen wil onderzoeken of en hoe meer afval gescheiden en hergebruikt kan worden. Hiervoor heeft Onderzoek en Statistiek Groningen een online enquête opgesteld. In de enquête hebben we vragen gesteld over hoe en of inwoners van Groningen en Ten Boer op dit moment afval scheiden en wat zij van de afvalinzameling vinden. Ook hebben we een aantal toekomstscenario’s voorgelegd aan de re…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Advies Commissie Groninger Forum

    In opdracht van de gemeente Groningen en de provincie Groningen heeft de commissie Groninger Forum, onder voorzitterschap van Jan Terlouw, de plannen voor het Forum tegen het licht gehouden. Aanleiding voor het instellen van de commissie was de gerezen twijfel bij Provinciale Staten over de bijdrage van het Forum aan de versterking van de economische structuur van Groningen en de onderbouwing van…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Groninger Forum, effectanalyse ontwikkeling Grote Markt (oostzijde)

    De Gemeente Groningen heeft plannen voor een herontwikkeling van de oostzijde van de Grote Markt. Om bij te dragen aan een afgewogen besluitvorming heeft de gemeente in 2005 laten kijken naar de ruimtelijk-economische effecten van de beoogde ontwikkelingen op de binnenstad. Vanwege de verdere doorontwikkeling van de plannen sindsdien is het hierover verschenen rapport “Effectanalyse ontwikkeling G…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Parkeergarage Groninger Forum

    De gemeente Groningen wil een mix van culturele en commerciële functies toevoegen aan de Grote Markt om op deze manier het gebied aantrekkelijker te maken. Een onderdeel van het plan vormt het naar voren verplaatsen van de oostwand van de markt, zodat het oorspronkelijke karakter van de markt weer wordt hersteld. De huidige bovengrondse parkeergarage Naberpassage zal gesloopt worden om ruimte te c…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Activering biobrandstofmarkt

    De functie van het onderzoek is om te bekijken of de gemeente in staat is de biobrandstoffenmarkt te beïnvloeden. Praktijkdoelstelling: Het creëren van een hogere realisatiegraad van 15% voor duurzame vulstations binnen de gemeente Groningen in 2009. Onderzoekdoelstelling: Het in kaart brengen van de brandstoffenmarkt anno 2009 en de factoren die bepalen wat de verschillende belangen zijn van de s…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Accommodatienota Welzijn Gemeente Groningen

    Dit is de definitieve accommodatienota welzijn. Deze nota bouwt voort op de concept-accommodatienota welzijn Anders en Beter die op 11 oktober 2005 door het college van burgemeester en wethouders is vastgesteld. In de nota wordt uiteengezet hoe we vanuit de doelstellingen van het welzijnsbeleid het accommodatiebeleid opnieuw willen vormgeven. Op basis van het inspraaktraject hebben we de nota aang…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Gehoor gehoord

    Uit onderzoek van KPN (2002) is gebleken dat de telefonische bereikbaarheid van de dienst SOZAWE verbeterd kon worden. In februari 2003 is binnen de dienst een callcentre gestart. Op werkdagen kunnen klanten (en intermediairs) tussen 9.00 uur en 13.00 uur vragen stellen, of doorverbonden worden met hun contactpersoon van de dienst Sozawe. Met het callcentre wil de dienst een aantal doelstellingen…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen
  • Digitale dienstverlening gemeenten nog weinig volwassen

    Ernst & Young EDP Audit heeft in de periode van april tot en met 5 mei 2006 een benchmark onderzoek uitgevoerd gericht op digitale dienstverlening. In het benchmark onderzoek zijn de digitale loketten van alle 458 Nederlandse gemeenten met elkaar vergeleken. Hierbij is aan de hand van een aantal onderzoeksvragen per gemeente bepaald hoe volwassen de digitale dienstverlening gericht op de burger is…

    Beschikbaar sinds Bronhouder Team OpenData Groningen