64 resultaten gevonden

  • Belastingoverzicht grote gemeenten 2006

    Het doel van de Benchmark Belastingen is om kennis op het gebied van kwaliteitsverbetering en efficiënt werken te delen. Hierdoor kunnen verbeteringen in de dienstverlening sneller en effectiever worden gemaakt. De benchmark richt zich primair op de processen ‘opstellen van de belastingaanslag tot betaling van de belasting’ en ‘afhandeling van bezwaar- en beroepsschriften’ en daarbinnen v…

    Type
    Dataset
    Beschikbaar sinds
    Bronhouder
    Team OpenData Groningen
  • Bekendheid WIJ Groningen in 2021

    Het inwonerspanel Groningen Gehoord is benaderd om een aantal vragen over de dienstverlening van WIJ Groningen te beantwoorden. Dit jaar zijn daar een aantal vragen aan toegevoegd over de tevredenheid met het dagelijks leven, hulp en ondersteuning, en de invloed van corona daarop. De resultaten worden gebruikt om de dienstverlening door WIJ Groningen beter te laten aansluiten op de wensen en behoe…

    Type
    Dataset
    Beschikbaar sinds
    Bronhouder
    Team OpenData Groningen
  • Top 5 verkiezingsthema’s

    Groningen, bijna 500 inwoners hebben hun top 5 ingediend van onderwerpen waarover zij de standpunten willen weten van de politieke partijen. Deze top wordt onderdeel van de Stemwijzer voor de gemeenteraadverkiezing in maart 2022. Top 5 is: duurzaamheid, huisvesting, leefbaarheid, armoede en studenten.

    Type
    Dataset
    Beschikbaar sinds
    Bronhouder
    Team OpenData Groningen
  • Bekendheid Groningse ombudsman

    De meerderheid van de respondenten is nog onbekend met de ombudsman, waarbij vooral jongeren vaak niet van het bestaan van de ombudsman afweten. Dat blijkt uit het inwonerspanel onderzoek dat de afdeling Onderzoek, Informatie en Statistiek (OIS) in opdracht van de ombudsman heeft uitgevoerd. De respondenten die wel bekend zijn met de ombudsman, zijn vaak op de hoogte van twee van de drie situaties…

    Type
    Dataset
    Beschikbaar sinds
    Bronhouder
    Team OpenData Groningen
  • Gehoor gehoord

    Uit onderzoek van KPN (2002) is gebleken dat de telefonische bereikbaarheid van de dienst SOZAWE verbeterd kon worden. In februari 2003 is binnen de dienst een callcentre gestart. Op werkdagen kunnen klanten (en intermediairs) tussen 9.00 uur en 13.00 uur vragen stellen, of doorverbonden worden met hun contactpersoon van de dienst Sozawe. Met het callcentre wil de dienst een aantal doelstellingen …

    Type
    Dataset
    Beschikbaar sinds
    Bronhouder
    Team OpenData Groningen
  • Digitale dienstverlening gemeenten nog weinig volwassen

    Ernst & Young EDP Audit heeft in de periode van april tot en met 5 mei 2006 een benchmark onderzoek uitgevoerd gericht op digitale dienstverlening. In het benchmark onderzoek zijn de digitale loketten van alle 458 Nederlandse gemeenten met elkaar vergeleken. Hierbij is aan de hand van een aantal onderzoeksvragen per gemeente bepaald hoe volwassen de digitale dienstverlening gericht op de burger is…

    Type
    Dataset
    Beschikbaar sinds
    Bronhouder
    Team OpenData Groningen
  • Digitale dienstverlening aan ondernemers Groningen, 2017

    Dit rapport gaat over de digitale dienstverlening aan ondernemers. In het regeerakkoord is als belangrijke doelstelling opgenomen dat de dienstverlening door de overheid beter moet. Bedrijven en burgers kunnen uiterlijk in 2017 zaken die ze met de overheid doen, zoals het aanvragen van een vergunning, digitaal afhandelen. Voor burgers en bedrijven staan nu verschillende kanalen open om met de over…

    Type
    Dataset
    Beschikbaar sinds
    Bronhouder
    Team OpenData Groningen
  • Digitale dienstverlening aan inwoners van de gemeente Groningen, 2017

    Dit rapport gaat over de digitale dienstverlening aan burgers. In het regeerakkoord is als belangrijke doelstelling opgenomen dat de dienstverlening door de overheid beter moet. Bedrijven en burgers kunnen uiterlijk in 2017 zaken die ze met de overheid doen, zoals het aanvragen van een vergunning, digitaal afhandelen. Voor burgers en bedrijven staan nu verschillende kanalen open om met de overheid…

    Type
    Dataset
    Beschikbaar sinds
    Bronhouder
    Team OpenData Groningen
  • Enquête Leefbaarheid en Veiligheid

    Elke twee jaar wordt in de gemeente Groningen de enquete Leefbaarheid en Veiligheid afgenomen. Aan inwoners van de gemeente worden me een gestandaardiseerde lijst vragen gesteld over de beleving van de leefbaarheid en veiligheid in de eigen woonomgeving. Een van de doelstellingen van beleid is het verbeteren van de leefbaarheid en veiligheid in probleemgebieden van grote steden. Het monitoren van …

    Type
    Dataset
    Beschikbaar sinds
    Bronhouder
    Team OpenData Groningen
  • Klanttevredenheidsonderzoek website www.gemeente.groningen.nl

    Maart 2012 is een enquête gehouden onder (potentiële) gebruikers van de website van de gemeente Groningen. Dit om de nieuwe site, die oktober 2010 is vernieuwd om de bruikbaarheid en de herkenbaarheid van de site te verhogen, te evalueren. In de enquête is gevraagd de website als totaal en de digitale aanvraag te waarderen. Daarnaast is de mening over een aantal stellingen over de site en de zo…

    Type
    Dataset
    Beschikbaar sinds
    Bronhouder
    Team OpenData Groningen